ileopsoas

Ileopsoas – mišići duše

Važnost ileopsoas mišića  za naše zdravlje, vitalnost i emocionalno blagostanje.

Psoas je najdublji, najstabilizirajući mišić u ljudskom tijelu, što utječe na našu strukturnu ravnotežu, širinu pokreta, pokretljivost zglobova i funkcioniranje trbušnih organa.

To je jedini mišić koji povezuje kralježnicu s nogama, odgovoran za to što nas drži da stojimo i omogućuje nam da podignemo noge da bismo hodali.

Zdrav psoas stabilizira kralježnicu i pruža podršku za ravno držanje, također podržava zdravlje trbušnih organa.

Zašto se ileopsoas naziva – mišić duše?

U nekim orijentalnim filozofijama psoas je poznat kao “mišić duše”, glavni moćnik tijela. Što je psoas fleksibilniji i snažniji, to naša vitalna energija može više teći kroz naše kosti, mišiće i zglobove. Psoas bi bio poput organa za kanaliziranje energije, omogućavajući nam da stvorimo čvrstu, uravnoteženu podršku iz središta naše zdjelice. Tako se kralježnica produžava i kroz nju može teći sva naša vitalnost.

Neke novije studije smatraju psoas, perceptivnim organom jer je  sastavljen od biointeligentnog tkiva koje doslovno utjelovljuje našu najdublju želju za preživljavanjem i napredovanjem. Odnosno, to je primarni glasnik središnjeg živčanog sustava, pa se smatra i glasnogovornikom emocija. To je zbog toga što je psoas povezan sa dijafragmom preko vezivnog tkiva ili fascije, pa je pogođen i kod nepravilnog disanja i u reflektiranju straha.

Ubrzani način života i stres podižu razinu adrenalina u krvi koji kronično napreže psoas, pripremajući ga da trči, skoči u akciju ili se smanji kako bi nas zaštitio.

Ako uslijed stresa stalno držimo psoas u napetosti, s vremenom se on počinje skraćivati i stvrdnjavati. To će otežati naše držanje i funkcije organa u trbuhu, što će dovesti do bolova u leđima, išijasa, problema sa diskom, degeneracije hrskavice kukova, bolnih menstruacija ili probavnih problema.

S druge strane, napeti psoas šalje signale napetosti živčanom sustavu, ometa kretanje tekućine i utječe na dijafragmatsko disanje. U stvari, psoas je toliko intimno uključen u osnovne fizičke i emocionalne reakcije, da kada je kronično napet, šalje tijelu neprekidne signale opasnosti, tako da može odzvanjati iscrpljenost l nadbubrežne žlijezde i imunološki sustav u redu.

Ova situacija je pogoršana načinom na koji sjedimo ili držanjem naših svakodnevnih navika, koje smanjuju naše prirodne pokrete i dodatno ograničavaju mišić.

Crossfriction tehnika za opuštanje m.ileopsoasa

Manualnom tehnikom Crosfriction iskusni terapeuti mogu opusti ileopsoas. Rezultat je da će  prednji dio bedara biti duži i omogućiti da se noge i zdjelica kreću s većom lakoćom i samostalnošću.  To će ukloniti i bolove u kralježnici, poboljšati položaj kralježnice i cijelog torza, što posljedično utječe na poboljšane funkcije trbušnih organa, disanja i srca.

Početak Crossfriction tečaja u Učilištu Lovran je 10.veljače 2022 godine. Prijavite se !

Slika preuzeta s web stranice: https://chintamaniyoga.com/

Podijelite s prijateljima