Raditi za sebe je želja mnogih kozmetičarki, masera, wellness terapeuta, fizioterapeuta ili onih koji to žele postati – školujući se u našoj školi.
Nakon 30 godina rada u ovom poslu, imam perspektivu koju rado dijelim s onima koji tek ulaze u poduzetništvo ili se žele samozaposliti – rasti unutar vlastitog posla. Moj cilj je pomoći vam kako da budete uspješni puno brže i lakše nego što sam ja to naučila i postigla.
Sigurna sam da će biti puno lakše i izvjesnije kada saznate koje sve zadatke i korake treba provesti prije nego otvorite vrata svojim klijentima. Pokretanje vlastitog posla, zahtijevat će pribavljanje i popunjavanje pratećih dokumenata, izradu poslovnog plana i proračuna, osmišljavanje vaše marketinške strategije i provedbu te strategije.
Počnite s ovih pet koraka - prije nego počnete raditi za sebe
U ovom su članku uključene neke osnovne smjernice za odgovor na nekoliko ključnih pitanja – kako bi lakše izradili poslovni plan i definirali ciljeve koje želite postići.
- Što će biti vaša izjava o misiji?
Primjer jasne izjave o misiji može biti: „Želim ponuditi visokokvalitetne usluge masaže ili kozmetičke njege onima koji žele očuvati i poboljšati svoje zdravlje i ljepotu. Klijent kojeg najviše želim privući u svoj salon ili wellness je netko tko je spreman preuzeti odgovornost za svoje zdravlje i ljepotu, sukreirajući bolje zdravstveno stanje, izgled i stanje svoje kože uz tretmane koje mu nudim. Učinit ću to tako što ću ponuditi masaže i manualne tehnike za ublažavanje boli, wellness-relax masaže za psihofizičko opuštanje, kozmetičku njegu lica i dermoestetske tretmane koji sprječavaju ali i uklanjaju nepravilnosti i prve znakove starenja kože lica i tijela“
Za razliku od nejasne izjave o misiji: "Želim ponuditi i zakazati jednosatnu masažu za svaku osobu koja prođe kroz moja vrata."
Sastavljanje vaše izjave o misiji pomaže definirati što je vaša tvrtka zapravo i tko će biti vaš krajnji kupac. To će također pomoći u definiranju vaše marketinške strategije kasnije u vašem poslovnom planu.
- Koji naziv tvrtke ili obrta odabrati ?
Možete koristiti samo svoje ime ili možete smisliti ime koje odgovara na želje i potrebe vaših klijenata. Ja osobno preferiram da ime tvrtke kaže – što tvrtka ili obrt nudi. Ako birate fiktivno ime za svoju tvrtku, morat ćete izvršiti pretragu na razini cijele države kako biste bili sigurni da ime koje ste odabrali trenutačno ne koristi netko drugi.
Znate li da se do 1.srpnja 2013.god. ime tvrtke moglo registrirati samo na hrvatskom jeziku te eventualno na nekom od mrtvih jezika kao što su grčki ili latinski. Pristupanjem Hrvatske u Europsku uniju Vlada RH je izdala službenu objavu kojom se dopuštaju i drugi jezici. Tako danas ime tvrtke može biti registrirano na hrvatskom ili nekom drugom od službenih jezika Europske unije, ali obavezno mora biti na latiničnom pismu , s time da je dopušteno korištenje arapskih brojeva.
Važno je da službeno ime istaknete na sljedećim mjestima jer ste u suprotnom u riziku od prekršaja:
- ulaz u poslovni prostor,
- web stranica,
- poslovni papiri (računi, dopisi),
- pečat obrta.
Prilikom registracije obrta ili tvrtke morate imati osiguranu adresu za sjedište tvrtke (poslovnu adresu). Vodite računa o tome, da se sjedište tvrtke upisuje u sudski registar, Poreznu upravu, Zavod za statistiku, banku itd... te je naknadna promjena sjedišta relativno skup i kompliciran posao.
Tada ćete morati podnijeti zahtjev i platiti naknadu za otvaranje obrta ili tvrtke.
- Koje usluge ili proizvode nudi vaša tvrtka?
Kozmetički salon, salon za masažu ili wellness svoje usluge bazira na znanjima i vještinama svojih zaposlenika ili osnivača. Osim diploma i certifikata koji potvrđuju vaše kompetencije – razmislite koje usluge najbolje radite i u čemu ste se specijalizirali, što najviše volite raditi ?
Ako otvarate salon za masažu – možete ponuditi više vrsta masaža u različitim vremenskim intervalima (pola sata, sat vremena, sat i pol)? Ili ćete nuditi dodatne opcije tretmana kao što su – cupping, k-tape, vježbe disanja ili aromaterapiju?
Za sve usluge koje planirate nuditi – istražite tržište nabave i koliko će vas koštati nabava opreme, pribora i proizvoda za rad, da biste mogli ponuditi te usluge.
Također ćete morati odrediti cijene svojih usluga. To može od vas zahtijevati istraživanje tržišta u vašem području kako biste saznali koliko je potrošač najvjerojatnije spreman platiti za masažu i dodatne usluge, koliko često i koje su usluge najtraženije.
Realno, postoji tanka linija između ponude usluge koja se vama sviđa i ponude onoga što će potrošač platiti. Također morate obratiti pozornost na ono što se prodaje u vašem području.
- Tko je vaše ciljno tržište ili kome prodajete svoje usluge?
Vaša ciljana klijentela mora odgovarati vama i tretmanima koje želite i možete ponuditi. Ako ste se specijalizirali ili vam najviše „leži“ samo jedna vrsta npr. masaže - kada otvorite svoj salon ili wellness – važno je ponuditi više vrsta masaža ili kozmetičkih usluga
Što nudite obično ćete već navesti u svojoj misiji. Odgovor i razumijevanje ovog pitanja također će vam pomoći da počnete definirati dijelove svoje marketinške strategije:
- Ako volite pomagati ljudima da se nakon korištenja vaše usluge osjećaju osvježeno i opušteno, onda su vaše ciljno tržište ljudi koji traže tu vrstu iskustva i imaju potrebu da se opuste. Vaš marketing bi uključivao riječi i slike koje privlače te pojedince.
- Ako uživate u rješavanju problema u borbi protiv boli povezanih sa sportom, tada bi vaše ciljno tržište bili sportaši i rekreativci, koji traže nekoga tko će pomoći njihovom tijelu da riješi njihove potrebe. Vaš marketing bi tada uključivao riječi i slike u kojima će se pronaći ovi klijenti.
- Koja je vaša marketinška strategija?
Sav marketing je kombinacija različitih dostupnih opcija spojenih na način koji vama odgovara za izgradnju i održavanje vašeg poslovanja.
Možda će vam trebati nešto ili sve od sljedećeg:
- Tiskane posjetnice i marketinški materijali
- Unaprijed tiskani poklon bonovi
- Web mjesto i/ili mjesto za zakazivanje i/ili poslovna stranica na društvenim mrežama.
Usmena preporuka
Dio svake marketinške strategije mora uključivati kako navesti ljude da pričaju dobro o vama.
Po mom mišljenju, način broj jedan da izgradite svoj posao u području ljepote, zdravlja i wellnessa, još uvijek je usmena preporuka uz gore navedene načine. Ništa od marketinških metoda mi nije tako dobro pomoglo da moj poduzetnički pothvat uspije, od usmene preporuke klijenta koji se vraćaju i koji kontakt moje tvrtke daje svojem poznaniku.
Započnite
Ovaj popis je samo početak, ali je dobar početak. Nemojte se na samom početku opteretiti istraživanjem, vremenom i razmišljanjem koji su potrebni za pisanje poslovnog plana. Kada odgovorite na gore navedena pitanja biti ćete spremniji pristupiti izradi poslovnog plana. I kada ga napišete – znajte da to nije sve. Poslovno planiranje je novo iskustvo na koje se treba naviknuti, učiti i nadograđivati iz iskustva u radu vođenja svoga posla. Neke stvari možete planirati, a neke ćete naučiti usput.
Prolazeći kroz svaki od ovih koraka i stvarno razmišljajući i odgovarajući na navedena pitanja, vaš posao će se početi odvijati u vašoj mašti i pred vašim očima. Tada ćete imati ciljeve koje trebate doseći radom, kvalitetom usluge, upornošću, vjerom u sebe - što će vam pomoći da svoje snove pretvorite u stvarnost.
Izradila: Jelica Popić, ravnateljica i wellness konsultantica iz Učilišta Lovran – medical wellness akademija
Steknite menadžerska znanja i vještine za uspješno otvaranje i vođenje vlastitog obrta/ tvrtke
Wellness menadžer – voditelj wellnessa je program usavršavanja za osobe koje žele steći menadžerska i poduzetnička znanja i vještine za uspješno vođenje ili otvaranje vlastitog centara, kozmetičkog ili beauty salona, salona za masažu, fitness centra. Učiti ćete od osnivača wellnessa u Hrvatskoj, dr. Jelice Popić i suradnika u realnom okruženju.
PRIJAVI SE
PODIJELITE S PRIJATELJIMA