klasicna masaza

Klasična masaža

Klasična (švedska) masaža je najčešće spominjana masaža, ali većinom ju se miješa sa sportskom i relaksirajućom masažom, što nije točno.

Dok je relaksirajuća masaža najznačajnija masaža za opuštanje i otklanjanje stresa, sportska masaža je masaža za kondicioniranje mišića, sprečavanje ozljeda i uklanjanje upale mišića, najveća značajka klasične masaže je uklanjanje napetosti i bolova u mišićima te poboljšanje cirkulacije. Moglo bi se reći da je po intenzitetu negdje između relaksirajuće i sportske masaže.

Ovom tehnikom temperatura tijela se povisuje za 2-3 stupnja, dolazi do poboljšanja cirkulacije, ne samo u površinskim dijelovima, već i potkožnom tkivu i mišićima, te hiperemije tih dijelova tijela. Zagrijavanjem se napetost mišića opušta a time i bol. Poboljšava se opskrba kisikom i hranjivim tvarima, te se pojačava izlučivanje vode iz tijela i stimulira imunitet.

Masažu je moguće definirati kao primjenu sustavne manipulacije mekih tkiva u terapijske svrhe. Premda danas postoje različiti aparati za masažu ručna masaža je zasigurno najefikasnija metoda, jer uz terapijsku ima i dijagnostičku komponentu.

Vrste ručnih hvatova

Ručni hvatovi klasične masaže utemeljeni su u 19. stoljeću, te se nazivaju:

Glađenje – Pokret glađenja je dugački umirujući pokreti  koji se izvodi dlanom ruke ili jagodicama prstiju po koži. Ovim se pokretom obično započinje masaža, tj. nanosi se ulje za masažu, navikava klijenta na dodir masera, te djeluje opuštajuće.

Trljanje – Trljanje je pokret kojim površinski ili duboku zagrijavamo i pomičemo kožu i sa kožom i dublje položena tkiva i strukture.

Gnječenje – Gnječenje je dublji i snažniji pokret od glađenja, kojim se nastoji obuhvatiti ne samo koža već i potkožno tkivo, vezivo, mišići i mišićne skupine.

Gnječenje sa obuhvaćanjem ( miješanje  ) – cijelom površinom dlana obuhvatiti, izdignuti od podloge  i stisnuti tkivo, a potom izmijeniti drugu ruku u isti pokret dok ne otpustimo prvu ( poput mmiješanja tijesta ).

Lupkanje – Lupkanje podrazumijeva brze pokrete – naizmjenično objema rukama: dlanom, rubom dlana, vršcima prstiju – s ciljem stimulacije cirkulacije i tonifikacije mišića.

Protresanje podrazumijeva brzo protresanje/na mjestu ( lijevo – desno npr. dlanom, prstom – ruka terapeuta opuštena u ramenu) ili cijelog ekstremiteta s ciljem opuštanja ili smirivanja boli.

Valjanje podrazumijeva obuhvaćanje udova između dlanova sa istovremenim zakretanjem/valjanjem mišića – opušta napetost

Pokreti ručne masaže se međusobno razlikuju po: jačini pritiska, smjeru, brzini – tempu, upotrebi određenog dijela ruke za određeni pokret

Pravila izvođenja klasične ručne masaže

  • Intenzitet masaže prilagoditi potrebama i željama klijenta
  • Tempo – masažu započeti laganijim tempom, a potom ubrzati (pokreti trljanja se izvode brže, a pokreti gnječenja sporije). Naizmjenično koristiti brže i sporije pokrete.
  • Smjer – klasična masaža se generalno provodi u smjeru cirkulacije te u smjeru mišića.
  • Redoslijed – ako se provodi masaža cijelog tijela može se započeti od leđa ili nogu. Najprije masirati stražnji, a potom prednji dio tijela. Prednji dio tijela se masira od nogu, trbuh, ruke te na kraju glava.
  • Trajanje masaže: Masaža cijelog tijela traje 60 min. Parcijalna masaža ( dijelovi tijela ) cca 20 min.

I na kraju masaža se ne može naučiti čitajući !

Masaža je vještina koja se uči vježbajući nakon teorijskog predavanja i prikaza tehnike. Izaberi obrazovanje za više vrsta masaža  u Učilištu Lovran – medical wellness akademiji, privatnoj školi za medicinska i wellness zanimanja u Opatiji.

 

 

 

 

Podijelite s prijateljima