marketing coronavirus

Marketing usluga wellnessa i kozmetičkih salona za vrijeme korona epidemije – 2 dio

Ovo nije vrijeme za smanjenje budžeta za oglašavanje. Marketinške aktivnosti treba usmjeriti na ublažavanje posljedica krize, ukloniti fokus s prodaje, zadržati fokus na klijentu, koristiti optimalne metode promocije, pokretati društveno odgovorne inicijative kako bi se povećala svijest o brendu, te planirati za period nakon pandemije, kad je potrebno brzo reagirati i vratiti se na tržište. Oglašavanje usmjerite k novim klijentima osim da se fokusirate na već postojeće.

Naši nastavnici iz područja marketinga na programu stručnog usavršavanja za voditelje i vlasnike wellnessa i kozmetičkih salona predlažu:

OGLAŠAVANJE

Ključno je zadržati prisutnost vašeg brenda putem društvenih mreža, newslettera, web stranice,… Distribucija informacija kroz pažljivo definiranu promociju rezultirat će održavanju zainteresiranosti za vaše usluge te zadovoljstvom vas i vaših klijenata.

Kozmetički saloni, wellnessi i fitnesi koji imaju izgrađenu bazu stalnih gostiju, sa snažnim imidžom brenda koji se posvetio pružanju visokokvalitetnih usluga, te koji su odlučili ili su u mogućnosti  povećati troškove promocije, ostvarit će dobre rezultate oglašavanjem. Iako je nužno imati kratkoročni plan u svrhu prilagodbe na novonastalu situaciju, ovo je posebno važan trenutak za dugoročnu viziju. Potrebno je održati marketinške aktivnosti na razini koja omogućava priljev novih korisnika i dugoročni razvoj brenda.

U kriznim situacijama poput ove, većina brendova smanjit će svoje marketinške aktivnosti, stoga kriza može biti prilika za povećanje relativnog udjela brenda u javnom prostoru provođenjem pravilnih marketinških aktivnosti.

Marketing na društvenim mrežama ! SEO optimizacije i native oglašavanje pravi su primjeri dugoročnih projekata na koje brendovi mogu biti usmjereni u ovom trenutku. Sad kad je povećano vrijeme koje se provodi online, riječ je o projektima koji mogu donijeti kratkoročnu dobit, a dugoročno unaprijediti poslovanje i online vidljivost.  Pratite rezultate – kako korisnici koriste vašu stranicu, koliko često i na kojim podstranicama klikaju na call to action, koji reach postižu vaše plaćene i neplaćene objave, koje je prosječno vrijeme provedeno na vašem webu? Sve su to pitanja s iznimno važnim implikacijama za poslovanje, a odgovori se mogu pronaći učinkovitom analitikom.

Sve postojeće i planirane kampanje moraju se evaluirati s obzirom na ton i poruke koje sadržavaju kako bi se zadržala osjetljivost na situaciju.

Razvijete e-trgovinu ! Ostajanje kod kuće većine kupaca znači i to da se sve više oslanjaju na kupovinu putem weba. Stoga, ako prodajete proizvode za kućnu njegu a još uvijek ne nudite uslugu web prodaje, pravi je trenutak za otvaranje web shopa, ili udružene distribucije preko već postojećeg web shopa. Ako ga već imate, potrebno je razmisliti o tome imamo li proizvoda na zalihi, možemo li ih dobaviti ukoliko prodaja krene, možemo li dobiti odgodu plaćanja od dobavljača ? 

PRIPREMA ZA NOVO STANJE

Krize imaju karakteristiku mijenjanja potrošačkih navika i prioriteta! Uslužni sektor kojem pripadamo  je najizravniji primjer stagnirajuće branše kojeg zbog zakonskih restrikcija  povezanih s rizikom od zaraze s Corona virusom (prekid rada i pružanja usluga) karakterizira masovan pad prometa.

Nakon krize i procesa oporavka, ponovno će doći do stabilizacije situacije na tržištu u izmijenjenim uvjetima. Iskoristite ovo krizno vrijeme za usmjeravanje na dugoročne ciljeve koji će doprinijeti vidljivosti vašeg brenda, komunikaciji s vašim klijentima, razvoju aktivnosti koje će osigurati  lojalnost, povjerenje i sigurnosti klijenta u novim uvjetima.

Sigurnost klijenta !  Strah od zaraze dugo će ostati u glavama naših klijenata , te će im sigurnost i higijena biti prioritet pri odabiru salona u kojem će koristiti usluge. Stoga pripremite se i nabavite dovoljno kvalitetne zaštitne opreme, za djelatnike i klijente, dezinficijense i sterilizatore. Izradite protokole pružanja usluge, protokole higijene opreme, pribora i prostora, protokol zaštite klijenta, sebe i svojih djelatnika. Svaki uslužni obrt i tvrtka  moraju se usmjeriti na promicanje odgovornosti prema klijentu i zajednici – slijediti preporuke i mjere koje treba provoditi u potpunosti i na svim razinama, jer će  javnost posebice biti osjetljiva na propuste u segmentu sigurnosti . U skladu s tim, u marketinškom smislu potrebno je jasno isticati sve postupke  koje ćete primijeniti kada počnete s radom i koje će biti usmjerene na sigurnost i sprječavanje moguće infekcije klijenata i djelatnika.

Cijene usluga !

Kada jednog dana dobijemo dozvolu za početak rada – sektor usluga i turizma, koji je ionako vrlo prilagodljiv i naviknut na sezonske varijacije u potražnji svojih usluga, vjerojatno će se mnogi instinktivno zaštititi od velikog gubitka prihoda smanjenjem cijena ili popustima, snižavanjem troškova poput smanjenja broja zaposlenih ili skraćivanjem radnog vremena. No, da li su to prava rješenja?

Potreban je racionalan pristup, uhvatiti se u koštac sa situacijom, sjesti i napraviti analizu stanja: zalihe potrošnog materijala, broj radnika, kapaciteti za pružanje usluga, projekcija broja usluga i prihoda, plan troškova. Sastavite pravila i operativne procedure, radne upute (sop priručnik) za sve procese rada: od rada na recepciji, procesa pružanja usluga do procesa i postupaka higijene. Važna je jasna i čvrsta strategija upravljanja prihodima koja će dugoročno stabilizirati poslovanje. Sa stajališta upravljanja prihodima, smanjenje cijena i zaustavljanje svih započetih projekata (nabava repromaterijala, opreme, edukacija, oglašavanje….)  u cilju smanjenja troškova, mogu imati samo kratkoročno povoljan utjecaj. Dokazana je činjenica da je takvo „rješenje“ kratkotrajno i da ne generira novu potražnju i nove prihode. Umjesto toga „pojest ćemo sami sebe“.

U šumi konkurencije i zbog panike koja nastaje u nedostatku posla i prihoda, najveća je pogreška krenuti u natjecanje smanjenjem cijena. Razmislite u kakvoj ćete biti situaciji kada započne oporavak? Kako ćete pojasniti tržištu „normalizaciju cijena“?

Već sada se pripremite za početak rada: kreirajte loyalty programe, mjesečna akcije na jednu uslugu, uspostavite i poboljšajte odnos sa svojim bivšim klijentima uz istovremeno osiguranje direktnih rezervacija.

BRIGA ZA DJELATNIKE

Osim brige za klijente i komunikaciju prema njima, zadržite jednaku razinu empatije prema svojim djelatnicima, zatražite pomoć i iskoristite mjere vlade koje pomažu očuvanju radnih mjesta.  U kriznim situacijama brendovi se evaluiraju i prema tome kako se odnose prema vlastitim djelatnicima. Nikad ne zaboravite da kvaliteta usluge i zadovoljstvo klijenta ovisi o kvaliteti rada i zadovoljstvu na radu vaših djelatnika.

DA LI JE BAŠ SVE TAKO CRNO I BEZNADNO ?

Danas kada je već sasvim jasno da je COVID-19 vrlo zarazna respiratorna bolest – izazvala krizu na globalnoj razini i uzima danak gotovo u svim poslovnim branšama, dobro je usmjeriti svoja razmišljanja da u ovoj negativnoj situaciji postoji i nešto pozitivno. Dakle, nije sve tako crno… ne možemo reći da nam je ovo trebalo, ali i ovakve situacije sastavni su dio života – dođu i prođu. Poučeni prethodnim iskustvima izvucimo najbolje, promatrajmo ovo kao priliku za bolju, pametniju, budućnost s više empatije i budućnost u kojoj ćemo na ovakve izazove biti spremniji.

Autor. Jelica Popić, ravnateljica Učilišta Lovran – medical wellness akademije

Podijelite s prijateljima