Najveći kapital čovjeka današnjice je dobro psihofizičko zdravlje, koje se može postići samo kroz kvalitetno provedeno slobodno vrijeme.
Spoznajom o novonastalim potrebama suvremenog potrošača i gosta, mnogi hoteli u Hrvatskoj, kako oni s dugogodišnjom tradicijom, tako i oni koji se tek grade, mogu puno učiniti za buduće bolje iskorištavanje svojih smještajnih kapaciteta, kroz cjelogodišnje poslovanje, ali i za bolju cijenu – nudeći wellness turističke programe i usluge.
Iz zdravstvenog turizma, Wellness turizam sasvim sigurno preuzima ideju o brizi za zdravlje pojedinca. No wellness turizam je nadrastao samo liječenje i prvenstveno je usmjeren na zdrave ljude, koji žele ostati zdravi. Pri tome je zadržao osnovni holistički koncept pristupa zdravlju i tako dotaknuo mnoga područja znanosti i djelatnosti. To u hotelskoj industriji uvodi nova radna mjesta i nova zvanja/zanimanja – wellness menadžer, wellness trener i wellness terapeut.
Postavlja se pitanje, zašto Wellness i Spa sadržaji postaju nezaobilazni dio hotelske ponude?
Mnogo je razloga od kojih ćemo izdvojiti samo one najvažnije:
- modeli i načini svakodnevnog života potiču čovjeka na napore koji akumuliraju stres i umor
- zdravlje i ljepota su «in« i zaokupljaju sve dobne kategorije i oba spola
- moderni gost je obrazovan i kozmopolitski orijentiran , te ga više ne zadovoljava samo relaksacija kroz sunce i more, već traži nove sadržaje koji će mu upotpuniti odmor
- sadržaji su to koji su posebice aktualni u pred i posezonskim razdobljima.
Wellness gledan kao proizvod, usluga ili kao način života predstavlja marketinški gledano materiju koju hotelska kuća mora valorizirati u maksimalnim omjerima. Wellness kao relativno nova pojava u turističkom svijetu, mamac je kao rijetko koji drugi oblik turističkog proizvoda. Kao što smo već naveli, privlači oba spola, sve dobne skupine, neovisan je o sezoni, « in « je, pomodan i gledano s aspekta procijene razvijanja situacije u budućnosti, dugotrajan. Šireći sezonu i povećavajući popunjenost kapaciteta, uz privlačenje internacionalne klijentele višeg socioekonomskog standarda, potičući vanpansionsku potrošnju koja je vitalna za život hotela; wellness postaje strateški proizvod i kao takvog ga treba tretirati i gajiti njegovu važnost kod osoblja, prodajnih agenata i svih onih koji na direktan ili indirektan način mogu sudjelovati u prodaji istog.
Hotel koji trenutno imaju wellness centar imaju komparativnu prednost pred ostalima, ali ne zadugo jer se wellness svijest kod investitora širi i ubrzo će konkurencija biti mnogo jača.
Stoga, pozicionirajmo se:
- kreirajući marketinške priče ( klijenti vole priče )
- kreirajući paletu usluga i proizvoda ( klijenti vole birati )
- kreirajući prihvatljiv mix cijena ( klijenti vole vrijednost za novac )
- educirajući wellness i prodajno osoblje ( klijenti vole znanje )
- kreirajući kvalitetu proizvoda ( klijenti vole «dobro» )
Kako ćemo znati da smo uspjeli:
- onog trenutka kada svaki zaposlenik tvrtke (od sobarice do direktora) bude upoznat sa ponudom
- onog trenutka kada nam on-site prodaja nadmaši ugovornu prodaju, a ugovorna prodaja bude nosioc prihoda
- kada gosti budu dolazili u hotele zbog wellnessa
- kada pri svakom spomenu wellnessa, Vaš hotel bude u prvom planu
- kada kvalitetom usluge stvorimo kritičku masu gostiju koji će puniti objekte «mouth-to-mouth« putem.
Ovakav pristup prodaji ne spada u kratkoročno izvedive, ali spada u dugoročno isplative.
Podijelite s prijateljima