Digitalni marketing je širok pojam koji opisuje skup marketinških procesa koji koriste sve raspoložive digitalne kanale za promoviranje proizvoda/usluge ili za građenje brenda.
Internet marketing je potkategorija digitalnog marketinga - uključuje samo online kanale tj. kanale koji koriste internet.
Glavni kanali internet marketinga:
Web stranica - web stranica je osnova internet marketinga. Gotovo svim internet marketing kampanjama i aktivnostima cilj je dovesti potencijalne kupce na web stranicu gdje oni mogu saznati više tvrtki.
Marketing na društvenim mrežama – oglašavanje na društvenim mrežama Facebook, Twitter, Google+, YouTube, LinkedIni ostalim mrežama.
Email marketing je jedan od najvažnijih alata internet marketinga. Email se pokazao najučinkovitijim načinom za pretvaranje posjetitelja u kupce. Email marketing funkcionira na način da prikupljate email adrese osoba zainteresiranih za vaše proizvode i usluge te uz njihovo dopuštenje im šaljete newslettere.
Search marketing (marketing na tražilicama) - Marketing na tražilicama se sastoji od dvije aktivnosti: optimizacija za tražilice (SEO) i plaćeno oglašavanje na tražilicama.
Optimizacija za tražilice uključuje optimizacijske tehnike kojima je cilj ostvariti što bolje pozicije na tražilici. Što je bolja pozicija na tražilicama, veća je šansa da će ljudi završiti na vašem webu.
Banneri su oglasi s promotivnom porukom koji vode na web stranicu oglašivača. Bannere se može vidjeti na web stranicama, mobilnim aplikacijama, u newsletterima i sl.
Plaćeno oglašavanje na tražilicama , najpopularnije način oglašavanja na tražilici je PPC (pay per click) oglašavanje koje se plaća po kliku a najpoznatiji alat je Google AdWords.
Content marketing (sadržajni marketing) predstavlja pisanje sadržaja koji će privući kupce i zadržati ih. To je iznimno bitan marketinški segment koji se uklapa s optimizacijom za tražilice. Kvalitetan sadržaj je osnova dobrog pozicioniranja na tražilicama i iz tog razloga content marketing i optimizacija za tražilice ne idu jedno bez drugog.
Mobilni marketing - uključuje stvaranje sadržaja i oglasa koji su pogodni za pregledavanje na mobilnim uređajima.
Što je brendiranje
Brand je skup asocijacija koje neki produkt ili usluga ima u svijesti potrošača. Procesom brendiranja neki produkt, uslugu ili pojedinca učinit ćemo prepoznatljivima na temelju svog vizualnog identiteta, načina komunikacije te cjelokupnog sadržaja koji se veže upravo za taj brend.
Svrha brendiranja je učiniti neki proizvod ili uslugu prepoznatljivom te joj povećati vrijednost na tržištu. Vrijednost se stvara na različite dostupne načine.
Cilj brendinga je privući i zadržati vjerne klijente tako što nudimo proizvod koji je uvijek u skladu s obećanjima koja brend daje.
Rad na brendiranju je dugoročni proces. Dobar brending omogućuje prepoznatljivost na tržištu.
Trebamo imati na umu dosljednost između ponašanja i gradnje imidža u online svijetu i ponašanja u realnom svijetu.
Proces brendiranja na društvenim mrežama definitivno uključuje niz koraka i izazova koji bi se trebali savladati da bi rezultati bili uspješni.
Za početak potrebno je definirati cilj brendiranja produkta, usluge ili pojedinca. Cilj može biti povećanje prodaje, ali i pronalazak posla ili angažmana. Neovisno o tome koji je cilj zacrtan, on mora biti mjerljiv kako bi pojedinac mogao pratiti razvoj i put svog brenda.
Nakon definiranja cilja potrebno je definirati vizualni identitet (logotip, naziv i tipografije) te cjelokupnog sadržaja koji će se vezivati za taj brend. Kad govorimo o sadržaju mislimo na sve ono što će se objavljivati vezano uz taj brend, od tekstova, fotografija, vizuala, video sadržaja.
Na kraju potrebno je definirati distribucijski plan te definiranje medija putem kojih će brend komunicirati.
Postani stručnjak za Internet marketing i brendiranje
Program Internet marketing i brendiranje namijenjen je osobama koje žele postati specijalisti za digitalni marketing ili stručnjaci za digitalno oglašavanje.
Nakon edukacije pronađite posao ili novi bolji posao, zarađujte honorarno radeći za domaće i strane klijente ili otvorite vlastiti obrt .
Mogućnost besplatnog školovanja za Internet marketing i brendiranje putem HZZ vaučera .
Podijelite s prijateljima