Skola aromaterapije

Engleska škola aromaterapije

Aromaterapijom koristili su se iscjelitelji Kine, Tibeta, Indije i srednjeg Istoka, a na njoj je prije oko 5000 godina, gotovo u potpunosti bila zasnovana medicina staroga Egipta. Kao sastavni dio Ayurvede – drevne indijske medicine – koristi se tisućama godina.
Sami termin “aromaterapija”, skovao je Rene Maurice Gattefosse 1928., a riječ je koristio u smislu terapeutske upotrebe aromatskih supstancija, točnije, esencijalnih ulja.
Aromaterapiju poznavali su i Grci i Rimljani, te ju rabili prvenstveno u kozmetici i medicini.

Tijelo, um i duh…
Od početka aromaterapije, praksa je obuhvatila ljudsku patologiju i tretmane različitih stanja (emocionalnih i tjelesnih) sa upotrebom esencijalnih ulja. Kako se aromaterapija razvila u praksu, prihvatila je holistički pristup koji uključuje tijelo, um i duh.

Svoje mjesto, ova je vrsta terapije našla u medicini, prvenstveno u smislu prevencije i rehabilitacije, u kozmetici i psihologiji, u kućnoj uporabi, u kemiji, agronomiji, u društvenim djelatnostima, ali i u prehrambenoj industriji.

Kada govorimo o eteričnom ulju, zapravo je riječ o hlapivoj tekućini koja nastaje destilacijom vodenom parom ili hladnim tiještenjem cijelih biljaka, biljnih dijelova ili smola.  Eterična ulja zapravo i nisu “ulja”, već nemasne tekućine, a mettabolički su produkt  raznih dijelova biljke: korijena, kore, listova, cvjeta, sjemenke, ploda… Njihovo djelovanje na ljudski organizam još uvijek nije u potpunosti razjašnjeno, no može se reći da kemijske sastavnice eteričnih ulja farmakološki djeluju na tkiva i organe, hormonski i živčani sustav.

Mirisi eteričnih  ulja djeluju pozitivno na emocije i psihička stanja, posebno na psihosomataske poremećaje i posljedice prekomjernog stresa.

Skola aromaterapije

Škole aromaterapije
Djelovanje i primjenu eteričnih ulja danas proučavaju i poučavaju  dvije glavne škole aromaterapije – francuska i engleska.

Dok se francuska škola bavi kliničkim istraživanjima djelovanja eteričnih ulja na bolesna stanja, Engleska škola istražuje djelovanje mirisa eteričnih ulja na emocije i psihička stanja, dakle, psihosomatske poremećaje. Začetnica ovog pristupa, dakle engleske škole aromaterapije je Marguerite Maury, inače Gattefosseova učenica.

Osim putem kože ljekovite komponente eteričnih ulja se putem receptora u nosu direktno prenose u mozak. Na taj način specifičan miris eteričnog ulja aktivira limbički sustav unutar mozga, aktivira hipofizu (najznačajnija endokrina žlijezda, koju zovu sjedištem hormona) i hipotalamus (dio mozga koji nadzire rad vegetativnog živčanog sustava i preko hipofize rad endokrinog sustava), nakon čega slijedi aktivacija niza emocija povezanih sa duboko pohranjenim sjećanjima i traumama iz prošlosti.

Eterična ulja posebno i učinkovito djeluju kod promjene tih potisnutih sjećanja na način da ih brišu ili pretvaraju negativne emocije ljutnje, straha, brige, tuge u pozitivne i zdravlju korisne…

Skola aromaterapije

Podijelite s prijateljima