Jeste li znali da content marketing privlači tri puta više potencijalnih kupaca od tradicionalnog marketinga? Ukoliko želite ostvariti uspjeh sa svojim sadržajem, morate znati najbolje prakse pisanja za web. Učeći kako pisati za web, možete stvoriti sadržaj za svoju publiku koji će izgraditi povjerenje korisnika, što može dovesti do potpuno novih, lojalnih kupaca i prodaje.
Savjet za pisanje #1: Upoznajte svoju publiku
Ključno je da razumijete svoju publiku jer ona čita vaš sadržaj. Vi želite osigurati da vaš sadržaj dođe i postigne uspjeh kod njih. Vaša ciljana publika je usredotočena i zainteresirana za vaše proizvode ili usluge. Možete pogledati tko kupuje vaše proizvode ili koristi vaše usluge kako biste razumjeli karakteristike svoje publike. Ključno je saznati demografske podatke svoje publike, hobije, interese, izazove i još mnogo toga. Kada poznajete svoju publiku, znate ćete kako doprijeti do nje svojim sadržajem. Razumjet ćete što vaša publika želi od vašeg poslovanja i stvoriti sadržaj koji im odgovara. Želite svojoj publici izgledati relevantno i privući ih. Korištenje njihovog jezika i tona govora čini vas bližim toj publici.
Savjet za pisanje #2: Optimizirajte svoj sadržaj za SEO
Jedno od najvažnijih načela pisanja weba je optimiziranje vašeg sadržaja za tražilice (SEO). Ako želite da ljudi pronađu vaš sadržaj, morate ga optimizirati da se pojavi u rezultatima pretraživanja na mjestima poput Googlea. Pogledajmo neke najbolje prakse optimizacije sadržaja za pisanje za web:
- Pronađite ključne riječi i integrirajte ih u svoju web stranicu: ključne riječi omogućuju da se vaša web stranica pojavi u relevantnim rezultatima pretraživanja.
- Interno povezivanje: Interno povezivanje pomaže da se čitatelji dulje zadrže na vašem web-mjestu, što može poboljšati rangiranje vaše web stranice i omogućiti većem broju ljudi da pronađu vaš sadržaj.
- Optimizirajte oznake naslova i meta opise: Oznake naslova i meta opisi ključni su za svaku stranicu na vašem web-mjestu. Google koristi ove značajke za rangiranje vaše stranice u relevantnim rezultatima pretraživanja.
Savjet za pisanje #3: Kratke rečenice i odlomci
Kada pišete za web, bitno je da vaš sadržaj bude lako probavljiv za vašu publiku. Koristite uglavnom kratke rečenice kako biste izravno prešli na stvar. To vam pomaže da izbjegnete dodavanje nejasnoća ili stvaranje zbunjujućeg sadržaja. I dalje možete koristiti duže rečenice, ali pazite da to nisu rečenice koje se nastavljaju. Ako su vam rečenice preduge, riskirate gubitak pažnje publike.
Što se tiče odlomaka, najbolje je da imaju 2-3 rečenice. Ako imate odlomke duge 6-8 rečenica, vaša će stranica djelovati pregusto i neprivlačno. Stvaranjem malih odlomaka vaš sadržaj činite lakšim za čitanje i praćenje. Vaša publika može ga lako pročitati i time vašoj publici pružate bolje korisničko iskustvo.
Savjet za pisanje #4: Integrirajte popise i naslove
Kada pišete sadržaj za web stranice, važno je da bude lak za čitanje. Osim stvaranja manjih odlomaka i rečenica, postoje i drugi načini za stvaranje čitljivijeg sadržaja:
- Bulleted liste: Izvrsne su za razbijanje sadržaja na vašoj stranici. Omogućuju vašoj publici jednostavan način da dohvati relevantne informacije bez čitanja odlomaka teksta.
- Numerirani popisi: Vaša publika može brzo preletjeti vaš članak i shvatiti njegovu bit čitajući vaš numerirani popis. To je sjajan način da svojoj publici ponudite sažetak vašeg sadržaja ako nemaju vremena pročitati sve.
- Naslovi: Razbijaju tekst na vašoj stranici. Ovi naslovi također održavaju vašu stranicu organiziranom i pomažu vašoj publici da razumije tijek vaše stranice
- Veličina i stil fonta: Vaš font mora biti dovoljno velik da vaš sadržaj bude čitljiv. Odaberite font koji je jasan i lak za čitanje.
Savjet za pisanje #5: Metoda obrnute piramide
Kada stvarate sadržaj i pišete nove stranice, bitno je da prvo podijelite najvažnije informacije. Vaša publika ima kratak raspon pažnje i može napustiti vašu stranicu prije nego što pročita sav sadržaj. Ljudi u prosjeku potroše 37 sekundi na članak.
Uz metodu obrnute piramide, svoje najvrijednije i najvažnije informacije stavljate na prvo mjesto. Mnoge tvrtke griješe čuvajući svoju najvažniju informaciju/poantu do kraja. Oni pokušavaju izgraditi hype do te najvažnije točke kako bi zadržali ljude dulje na stranici.
Istina je da se događa upravo suprotno. Ako svoje najvažnije informacije ne stavite na prvo mjesto, ne motivirate svoju publiku da ostane na vašoj stranici. Manje je vjerojatno da će vaša publika ostati na stranici jer ne mogu pronaći informacije koje su im potrebne.
Savjet za pisanje #6: Ograničite žargonizme
Sleng je jedan od najčešćih načina da pokažete da ste autoritet u svojoj industriji. Međutim, mnoge tvrtke pretjerano koriste žargon u svom sadržaju, što može odbiti ljude.
Bitno je da dovoljno koristite žargon kako biste pokazali da poznajete svoje područje, ali koristite žargon samo kada je potrebno.
Ograničavanjem svog žargona stvorit ćete sadržaj koji će vaša publika lakše razumjeti. To je ključna najbolja praksa za pisanje za web kada je u pitanju objavljivanje sadržaja prilagođenog korisnicima.
Savjet za pisanje #7: Uredite svoj sadržaj
Kada stvarate nove stranice i sadržaj za svoje web mjesto, bitno je da pregledate svoj sadržaj. Želite objaviti sadržaj bez grešaka na svojoj web stranici, zar ne?
Bitno je da ne uređujete svoj sadržaj odmah nakon što ga napišete. Nećete vidjeti pogreške (error-blindness) jer su informacije još uvijek svježe u vašem umu. Najbolje je pričekati nekoliko sati i urediti ga ili neka ga netko drugi pregleda umjesto vas.
Ako želite odmah urediti, a nemate nikoga pri ruci, upotrijebite neki program (Spelling and Grammar) koji će vam pomoći pronaći i ispraviti sve gramatičke ili pravopisne pogreške.
Autor: Mario Kujundžić, voditelj programa školovanja Internetski marketing i brendiranje
Iskoristi popust za rani upis na program školovanja Internetski marketing i brendiranje.
Podijelite s prijateljima