privatni

Wellness u privatnom smještaju

Znate li da privatni smještaj čini 50% turističkih kapaciteta Hrvatske?

Baš kao i hotelijeri i privatni iznajmljivači žele poslovati pozitivno, povratiti uloženo, razvijati se i rasti. Svi se slažu da je u Hrvatskoj turistička sezona prekratka za isplativo poslovanje. Stoga svi vide rješenje u produžetku turističke sezone. Wellness je jedan od ključnih turističkih proizvoda koji produžavaju turističku sezonu, jer su turisti motivirani putovanjem radi zdravlja i psihofizičke relaksacije spremni na putovanje i kada nema sunca i kada pada kiša. U to su se uvjerile hotelske kuće koje već godinama nude wellness turističke programe i najviše profitiraju od ponude vikend wellness paket aranžmana izvan glavne turističke sezone.

Zašto samo u hotelima, zašto ne wellness u privatnom smještaju ?

Wellness u privatnom smještaju  

Motivirane željom i potrebom za poboljšanje poslovnih rezultata,  dvije vlasnice objekata za privatni turistički smještaj (apartmana i kuće za odmor ) odlučile su upisati program usavršavanja za Wellness menadžera i  steći  menadžerska i poduzetnička  znanja i vještine za uspješno vođenje i otvaranje vlastitog wellnessa u privatnom smještaju. 

Polaznica na programu školovanja za Wellness menadžera je  za završni seminarski rada izradila pravi investicijski elaborat  za potrebe pokretanja wellnessa u privatnom turističkom smještaju

Istraživala je postojeću situaciju i ponudu wellnessa u privatnom smještaju u Hrvatskoj, na temelju čega je zaključila da je nažalost vrlo wellness vrlo malo zastupljen kod ponuđača privatnog smještaja.

Temeljem provedenog istraživanja i anketiranja 100 potencijalnih gostiju, polaznica je zaključila da je među korisnicima privatnog smještaja izraženo prihvatljiva ideja i poželjna  ponuda wellness usluga u okviru objekta za privatni smještaj.

Među pitanjima u anketnom upitniku koji se odnosio na spremnost za plaćanjem veće cijene privatnog smještaja , najveći broj ispitanika, točnije njih 66% spremno je platiti 11-20% veću cijenu smještaja. Sljedećih 21% ispitanika platili bi i do 21-30% veću cijenu, a 11% ispitanika od 0-10% veću cijenu smještaja. Najmanji broj ispitanika bi platili od 31-40% veću cijenu, dok više od 40% veću cijenu po smještaju ne bi platio niti jedan ispitanik.

Grafikon 1. : Spremnost gosta na plaćanje veće cijene za smještaj s uključenom wellness ponudom, na 100 anketnih ispitanika, 2016.

wellness-akademija-grafikon1

Izvor: Izradila polaznica Učilišta Lovran –  Helena Vretenar

Na pitanje o zainteresiranost za bookiranje izvansezonskog perioda isključivo radi wellness ponude, prema anketnim upitnicima 93% ispitanika pokazalo je pozitivnu namjeru za putovanje van glavne sezone radi wellness ponude, 3% ispitanika odgovorilo je negativno, dok njih 4% nema stav o istome.

Grafikon 2.: Zainteresiranost za putovanje u izvansezonskom periodu radi wellness ponude, na 100 anketnih ispitanika, 2016.

wellness-akademija-grafikon2

Izvor: Izradila polaznica Učilišta Lovran,  Helena Vretenar

Iz navedenih statističkih rezultata zaključeno je da je wellness ponuda zasigurno  dodana vrijednost koja se ostvaruje za vlasnika smještaja i to zbog:

  • većeg interesa naspram drugih smještaja – konkurentska prednost,
  • većeg interesa za smještaj van turističke sezone i produljenje sezone,
  • mogućnost podizanja cijene smještaja (wellness aranžmani),
  • dodatni financijski prihodi zbog usluga u wellnessu,
  • privlačenje grupe gostiju kojima je to dodatni ili glavni motiv dolaska,
  • zadovoljstvo gosta i prilikom nepovoljnijih vremenskih uvjeta.

U investicijskom planu planirala je troškove ulaganja u materijalnu i nematerijalnu imovinu, izračunala isplativost i povrat investicije i odlučila započeti. Naime, izračun je pokazao da će već u prvoj godini poslovati pozitivno, te da će nakon određenog broja godina vratiti uložena sredstva.

Polaznica koja je završila za Wellness terapeuta odlučila je upisati dodatno usavršavanje za Wellness Menadžera i odvažila se bez veće investicije ponuditi usluge masaža, i to u prostoriji koja i tako nije imala posebnu namjenu i korist, te pod baldahinom u blizini bazena u dvorištu objekta. Naravno uz veličanstven pogled, mir i uređen okoliš.

Baš kao što se i nadala većina gostiju je već na početku sezone uz rezervaciju sobe – odmah rezervirala u wellness usluge.  Posebno je istaknula dobre recenzije gostiju na vizualni dojam prostora za masažu o okruženju bazena i kvalitetu usluge-tj. zadovoljstvo vještinom masaže , komunikacijom i odnosom terapeuta prema gostima.

Kako započeti ?

Zaposlite kvalitetnog masera ili wellnes terapeuta ili sami upišite osposobljavanje ako imate afiniteta za pružanje usluga masaža i njege lica i tijela.

Wellness zanimanja su kreativna, fizički vas kondicioniraju a mentalno opuštaju uz vrhunski dosjećaj zadovoljstva kada pomognete drugoj osobi da riješi probleme napetosti, ukočenosti i bolova u mišićima. Poslije dobre masaže ljudi su sretniji, opušteniji i zadovoljniji. Terapeutski odnos je poseban, stvara naviku i može se reći ovisnost – što dodatno stvara osjećaj zadovoljstva kod terapeuta, pomaže da se gosti vraćaju, a posao cvjeta.

Planirajte prostor, opremu i ugođaj. Puno je kvalitetnih dobavljača opreme s dostupnim cijenama. Cijena stola za masažu se kreće od 1.400 kn. Dobavite rubeninu: plahte, ručnike, ogrtače i papuče za klijenta.

Kada birate proizvode za rad, izaberite prirodna, organska ulja za masažu, kolekcije za njegu na bazi prirodnih ljekovitih činitelja, poput aromaterapije.

Zapamtite da gosti očekuju čistoću, higijenu, mir, mirise, ugođajnu glazbu, ugodne boje, povjerljivost, točnost, stručnost – jednom riječju vrhunsku kvalitetu usluge.

Na kraju turističke sezone idealan je period za nove planove i uvođenje noviteta za nadolazeću turističku sezonu!

Autor: Jelica Popić dr. med.- ravnateljica Učilišta Lovran 

Steknite managerske vještine za uspješno vođenje wellnessa. Poduzetnici pripremite se za otvaranje i vođenje wellnessa, kozmetičkog salona, beauty salona, salona za masažu, fitnessa …

Saznajte više!

Podijelite s prijateljima